Zeitgeist 2010: Com cerca la gent?

De la Copa Mundial fins al terratrèmol d'Haití, l'any 2010 ha unit el món. A mesura que deixem aquest any enrere, fem un cop d'ull als esdeveniments, a les notícies i a les persones més importants que l'han determinat. Hem analitzat els milers de milions de consultes que s'han realitzat a Google durant tot l'any per oferir-vos una ullada de l'any 2010 tal com s'ha vist amb el prisma de les cerques a Google.

Metodologia

Per compilar el Zeitgeist del final de l'any 2010, hem estudiat el conjunt de milers de milions de consultes que les persones has fet a la Cerca de Google aquest any. Hem fet servir dades de moltes fonts, incloent-hi Estadístiques de cerca i eines de dades internes. També filtrem el correu brossa i repetim les consultes per crear llistes que reflecteixin millor l'esperit dels temps. Totes les consultes de cerca que hem estudiat són anònimes, no s'ha utilitzat cap tipus d'informació personal.

Una petita explicació sobre com descrivim les llistes: llevat de quan s'indica, tots aquests termes de cerca són els més populars de 2010, classificats per ordre de consultes amb el volum més gran de cerques aquest any. En alguns casos, creem llistes amb les consultes dels "més ràpids a pujar", que vol dir que hem trobat les cerques més populars fetes al 2010 i les hem classificat a partir de com la seva popularitat ha augmentat en comparació de l'any 2009. A la inversa, les consultes dels "més ràpids a caure" van ser molt populars l'any 2009 però van deixar de ser-ho l'any 2010.

Quant a aquestes visualitzacions

Els números de cerca normalitzats indiquen quantes cerques s'han fet per a un terme concret en relació amb el nombre total de cerques que s'han fet a Google amb el temps. No representen una quantitat de volum de cerques absoluta, perquè les dades es normalitzen i es presenten en una escala del 0 al 100. Cada consulta es divideix entre el punt més alt al qual va arribar, o 100. Quan no tenim prou dades, es mostra 0. Obteniu més informació sobre com escalem i normalitzem les dades de cerca.

Aquest any hem afegit visualitzacions de dades interactives per a esdeveniments globals importants i persones populars de l'any. Examineu els esdeveniments més importants del món, mireu quins famosos i quines persones han sigut més populars i endinseu-vos a cada consulta amb les nostres eines noves.

Més dades

Esperem que gaudiu de la nostra retrospectiva dels esdeveniments de 2010. Però la història no s'acaba necessàriament aquí: si esteu interessat en examinar més a fons les tendències de cerca de tot el món, hi ha moltes maneres de fer-ho.

Traducció

Podeu utilitzar un gran ventall d'eines de Google Traductor per traduir qualsevol de les nostres pàgines internacionals de Zeitgeist de final d'any a 51 idiomes. Si, per exemple, parleu espanyol però voleu llegir el que més s'ha cercat al Japó aquest any, introduïu el text o l'URL de la pàgina web de la pàgina Zeitgeist del Japó a Google Traductor i llegiu-lo en el vostre idioma. També podeu utilitzar la Barra Google a Internet Explorer o a Firefox amb traducció avançada, que us traduirà la pàgina automàticament. També podeu traduir qualsevol pàgina de manera automàtica amb Google Chrome.

Aprofundiment

El nostre Zeitgeist de final d'any només és una petita mostra de les tendències de consulta i de cerca que hem trobat interessants aquest any. Si voleu anar més enllà del que hem compartit aquí, proveu d'utilitzar aquestes eines per descobrir més coses sobre els termes de cerca globals i regionals amb el temps (en alguns casos, fins al 2004).

Personalització

Potser només voleu mirar més en profunditat el vostre propi comportament web durant aquest any passat. Les dades que hem utilitzat per a Zeitgeist són anònimes i es tracten en conjunt, però hi ha alguns llocs que podeu consultar si voleu examinar les vostres pròpies tendències de cerca si teniu un compte de Google.

Continuïtat

Continueu seguint els temes destacats d'aquest any i captureu els més recents a mesura que sorgeixen durant l'any 2011. Oferim moltes maneres de mantenir-vos al dia dels vostres temes preferits i d'obtenir-ne més informació.